اخبار  جدی ترین کنسول های بازی,تریلر بازی ها,جدید ترین اپدیت های بازی ها و ...
اخبار  جدی ترین کنسول های بازی,تریلر بازی ها,جدید ترین اپدیت های بازی ها و ...

اخبار جدی ترین کنسول های بازی,تریلر بازی ها,جدید ترین اپدیت های بازی ها و ...

اخبار جدید بازی ها و تریلر و مرجع دانلود بازی

کنسول xbox360 با قیمت ۹۹دلار؟؟!

خبرهای تازه حاکی از آن هستند که Microsoft می خواهد کنسول Xbox 360 را با قیمت 99 دلار به فروش برساند. یک قیمت بسیار عالی برای کسانی که قصد دارند این کنسول را خریداری کنند. حتی کسانی که تا این لحظه تمایلی به خرید این کنسول نداشته اند هم با دیدن این قیمت به فکر تهیه آن افتاده اند. یک کنسول 4 گیگ مدل Slim با یک کنترلر Kinect و 2 سال اکانت Xbox Live Gold که تنها با قیمت 99 دلار قابل خرید است. اما در کنار پرداخت این 99 دلار، ماهانه باید قیمت 15 دلار هم به مدت 2 سال بپردازید. شاید این گونه فروش که به نوعی فروش اقساطی به حساب می آید، برای ما که در ایران هستیم، بسیار تازه باشد. البته فروش به این شکل نیز در دنیای کنسول های بازی بسیار تازه است و تا کنون هیچ کمپانی صاحب کنسولی دست به چنین کاری نزده است.بقیه در ادامه ی مطلب...

 

 

خبرهای تازه حاکی از آن هستند که Microsoft می خواهد کنسول Xbox 360 را با قیمت 99 دلار به فروش برساند. یک قیمت بسیار عالی برای کسانی که قصد دارند این کنسول را خریداری کنند. حتی کسانی که تا این لحظه تمایلی به خرید این کنسول نداشته اند هم با دیدن این قیمت به فکر تهیه آن افتاده اند. یک کنسول 4 گیگ مدل Slim با یک کنترلر Kinect و 2 سال اکانت Xbox Live Gold که تنها با قیمت 99 دلار قابل خرید است. اما در کنار پرداخت این 99 دلار، ماهانه باید قیمت 15 دلار هم به مدت 2 سال بپردازید. شاید این گونه فروش که به نوعی فروش اقساطی به حساب می آید، برای ما که در ایران هستیم، بسیار تازه باشد. البته فروش به این شکل نیز در دنیای کنسول های بازی بسیار تازه است و تا کنون هیچ کمپانی صاحب کنسولی دست به چنین کاری نزده است.

اما باید به این موضوع نیز اشاره کرد که این کار در دنیای تلفن های همراه کاملاً جا افتاده است. حتما می بینید که بسیاری از تلفن های همراه جدید مانند iPhone ،Galaxy ،Lumia و… از قیمت های بسیار بالایی برخوردار هستند، اما کاربران می توانند آن ها را به قیمت 99 دلار و با پرداخت مبلغی به صورت ماهانه خریداری کنند از سرویس ها و اپراتورهای مختلف آن ها استفاده کنند. این موضوع باعث می شود که کاربران بتوانند با هزینه ای کم یک گوشی مدل بالای بسیار خوب در اختیار داشته باشند و هم کمپانی سازنده و فروشنده بتوانند درآمد بهتری از عرضه این محصول گران قیمت خود بدست بیاورند.
البته درست است که در اختیار داشتن این محصولات به این شکل باعث می شود که شما پول بیشتری نسبت به قیمت اصلی آن محصول پرداخت کنید، اما باید این موضوع را در نظر داشت که این پول را در مدت زمانی زیاد و با پرداخت های بسیار کم به کمپانی داده اید. قیمت کم همیشه چیزی که است که مشتری در سرتاسر دنیا به آن توجه می کند، اما اکنون این سوال پیش می آید که آیا این روش فروش به صورت ارزان که مشتریان بیشتری را به همراه می آورد، می تواند به یکی از استراتژی های فروش کنسول های بازی در نسل بعدی تبدیل شود؟ چیزی که مشخص است، این است که موضوع قیمت برای کمپانی های صاحب کنسول بسیار مهم است.
اگر آن ها بخواهند یک محصول بسیار گران را به مشتریان بفروشند، این نوع فروش می تواند برای آن ها بازار بزرگتری را به همراه بیاورد. فروش به صورت پرداخت های آنلاین چیزی است که اکنون بسیاری از مردم به آن توجه می کنند و در این چند ساله هم مشخص شده که این روش بسیار جوابگوی بازار است. بسیاری از مردم در سرتاسر دنیال اکنون به این شکل تلفن های همراه را خریداری می کنند. پس حتی اگر Microsoft بخواهد Xbox 360 را با قیمت 99 دلار بفروشد و پس از آن 15 دلار هم به صورت ماهانه از کاربران بگیرد، می تواند مشتری های بیشتری را در اختیار داشته باشد. جا دارد که در اینجا یک بررسی قیمت هم انجام دهیم.
قیمت یک Xbox 360 4GB که با Kinect عرضه می شود، 299 دلار است. قیمت هر سال Xbox Live Gold نیز بدون در نظر گرفتن فروش های ویژه ای که خود Microsoft یا بسیاری از سایت های دیگر انجام می دهند، 59.99 دلار است. در حالت عادی خرید این کنسول با 2 سال اکانت Xbox Live Gold برای خریدار 420 دلار هزینه در بر دارد. حال با در نظر گرفتن این طرح جدید خریداران با پرداخت 99 دلار در ابتدا و 15 دلاری که به صورت ماهانه تا 24 ماه باید پرداخت کنند، هزینه ای 459 دلاری را می پردازند. همان طور که مشاهده کردید، خریدار می تواند یک کنسول را در طی 2 سال با پرداخت مبلغ کمی در اختیار داشته باشد.
چیزی که قطعاً برای او بهتر از پرداخت یک هزینه 420 دلاری به صورت یکجا خواهد بود. البته شاید این روند در مدت کوتاه تأثیر زیادی نداشته باشد، اما اگر در زمان عرضه Xbox 720 هم شاهد چنین چیزی باشیم، واقعاً فوق العاده خواهد بود. به همین دلیل سایت IGN با آنالیزورهای مختلفی صحبت کرده و نظر آن ها را در اینباره جویا شده است. آقای مایکل پکتر (Michael Pachter) در اینباره می گوید: “این مدل فروش برای نسل بعد بسیار عالی خواهد بود. این کار به کمپانی صاحب کنسول اجازه می دهد که محصولش را با قیمت پایین بفروشد و حتی بتواند باندل های بیشتری را هم پیش روی مشتریان قرار بدهد. به طور مثال قیمت iPhone در مغازه ها 499 دلار است، اما مردم آن را با قراردادی 2 ساله با قیمت 199 دلار در اختیار می گیرند.”
آقای مایک اولسن (Mike Olsen) از موسسه Piper Jaffray نیز می گوید: “این کار می تواند یک استراتژی بلند مدت باشد. این کار درباره تلفن های همراه و تبلت ها جواب داده است. پس دلیلی ندارد که روی کنسول های بازی جواب ندهد. من اصلاً تعجب نمی کنم که Microsoft چنین سیستمی را به کاربرانش پیشنهاد دهد. قطعاً این سیستم برای زمانی که Xbox 720 راهی بازار بشود، برای بازیکنان حرفه ای بسیار عالی خواهد بود. آن ها هم یک کنسول جدید با قیمت خوب خریده اند و هم 2 سال اکانت Xbox Live در اختیار دارند. مردم همیشه دوست دارند پولشان را نگه دارند و با هزینه کمتر چیزی را خریداری کنند که با این استراتژی می توانند.
Microsoft هم می تواند برای 2 سال مطمئن باشد که مشتری دارد.” جسی دیوینچ (Jesse Divinich) از سازمان EEDAR نیز می گوید: “این شکل تجارت بسیار جذاب است و البته ریسک های خاص خودش را دارد. این موضوع می تواند در زمان عرضه کنسول های بازی که شاید قیمتی بیشتر از 400 دلار داشته باشند، واقعاً عالی باشد.” این گونه فروش برای تلفن های همراه بسیار گران قیمت واقعاً خوب و لازم به حساب می آید. البته شاید پرداخت آنلاین پول کنسول ها همانند شیوه ای نباشد که برای پرداخت پول تلفن همراه استفاده می شود، اما مشخص است که در نسل بعد سرویس های آنلاین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می شوند و کاربران هم به آن ها نیاز دارند.
پس پرداخت پول به این صورت مشکلی به حساب نمی آید. همچنین در نسل بعد بازیکنان دوست ندارند که دستگاهی در اختیار داشته باشند که قسمت آنلاین ندارد و یا آن ها نمی توانند از آن استفاده کنند، اما باید دید که آیا Microsoft واقعاً این کار را انجام می دهد یا خیر. این استراتژی فروش باعث می شود که در تابستان که فروش کنسول های بازی کم می شود، بتوانید کنسول بیشتری به فروش برسانید و همچنین با در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی مردم، پول کمتری را در ابتدا از آن ها بگیرید و مابقی را با پرداخت های کم از آن ها دریافت کنید. مایکل پکتر می گوید: “به نظر من چنین پیشنهادی برای جذب کردن افرادی است که درآمد پایینی دارند و یا مشتریان معمولی هستند. این موضوع باعث می شود که آن ها بیشتر متقاعد شوند که Xbox 360 خریداری کنند تا اینکه به سراغ 2 کنسول دیگر بروند.”
جسی دیوینچ می گوید: “اگر محاسبات را برای این کار درست انجام داده باشید و سایر فروشگاه ها هم در این کار همکاری کنند، می توان شاهد فروش بسیار خوب Xbox 360 بود.” آقای کالین سباستین (Colin Sebastian) از RW Baird می گوید: “این کار با هر گونه حق اشتراکی که به مردم داده شود، بسیار جالب است و حتی باعث می شود که کمپانی های صاحب کنسول نیز به فکر کاهش قیمت نباشند. این موضوع می تواند فروش کنسول را هم تضمین کند. همچنین می توانید افرادی که کنسول های دیگر را در اختیار دارند را هم به فکر خرید این کنسول بیندازید.” اکنون باید منتظر این ماند که آیا Microsoft این خبر را تأیید می کند یا خیر، اما این موضوع اگر به حقیقت تبدیل شود، می تواند کاری کند که سازندگان کنسول ها بتوانند محصولات گران خود را به راحتی در اختیار مشتریان قرار بدهند. به این صورت سازندگان کنسول می توانند میلیون ها کنسول به فروش برسانند و پول خوبی هم بدست بیاورند و مشتریان بیشتری در اختیار داشته باشند. اگر Xbox 360 با این سیستم جدید به فروش برسد، می توان انتظار این را داشت که سایر کمپانی های صاحب کنسول نیز به این کار رو بیاروند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.