اخبار  جدی ترین کنسول های بازی,تریلر بازی ها,جدید ترین اپدیت های بازی ها و ...
اخبار  جدی ترین کنسول های بازی,تریلر بازی ها,جدید ترین اپدیت های بازی ها و ...

اخبار جدی ترین کنسول های بازی,تریلر بازی ها,جدید ترین اپدیت های بازی ها و ...

اخبار جدید بازی ها و تریلر و مرجع دانلود بازی

Move نام کنترلر جدید سونی

دون شک نمی توان E3 سال گذشته را به همین سادگی فراموش کرد. سالی که دو شرکت رقیب ، هر دو ، کنترلر های جدید و پیشرفته ای معرفی کردند. در همان ابتدا اطلاعات زیادی از کنترلر شرکت مایکروسافت که Project Natal معرفی شده بود ، به بیرون منتشر شد اما از کنترلر سونی که موقتا نام Motion Controller برای آن در نظر گرفته شده بود اطلاعات زیادی در دسترس نبود. شاید به دلیل ناقص بودن این پروژه ، سونی تصمیم گرفته بود فقط نمایشی جزئی از این وسیله داشته باشد. چندین نمایشگاه مهم گذشت. تا به این جای کار نه مایکروسافت و نه سونی از کنترلر های جدید خود هیچ نمایشی نداشتند. و در نهایت به Game Developer Conference رسیدیم. نمایشگاهی که فقط در بین ۳ شرکت پر طرفدار سونی ، مایکروسافت و نینتندو ، فقط شرکت سونی نمایش خصوصی داشت.بقیه در ادامه مطلب...

  

بدون شک نمی توان E3 سال گذشته را به همین سادگی فراموش کرد. سالی که دو شرکت رقیب ، هر دو ، کنترلر های جدید و پیشرفته ای معرفی کردند. در همان ابتدا اطلاعات زیادی از کنترلر شرکت مایکروسافت که Project Natal معرفی شده بود ، به بیرون منتشر شد اما از کنترلر سونی که موقتا نام Motion Controller برای آن در نظر گرفته شده بود اطلاعات زیادی در دسترس نبود. شاید به دلیل ناقص بودن این پروژه ، سونی تصمیم گرفته بود فقط نمایشی جزئی از این وسیله داشته باشد. چندین نمایشگاه مهم گذشت. تا به این جای کار نه مایکروسافت و نه سونی از کنترلر های جدید خود هیچ نمایشی نداشتند. و در نهایت به Game Developer Conference رسیدیم. نمایشگاهی که فقط در بین ۳ شرکت پر طرفدار سونی ، مایکروسافت و نینتندو ، فقط شرکت سونی نمایش خصوصی داشت.
سونی تا به الان که نزدیک به ۱۰ ماه از اولین معرفی این دستگاه می گذرد ، اطلاعات زیادی در اختیار کاربران نگذاشته بود اما اطلاعات زیادی در نمایشگاه GDC منتشر شد که در زیر نگاهی به این ویژگی ها و به معرفی این وسیله می پردازیم.
در طی این ۱۰ ماه که از معرفی این وسیله می گذرد ، شایعات زیادی مبنی بر نام این Motion شنیدیم. کلا در این فاصله زمانی ۳ نام پر بازخورد تر بودند.
شاید بتوان گفت اولین اسمی که برای آن انتخاب شد Magic Wand یا به تعبیر خودمان “چوب جادو” بود. این نام بار ها پس از E3 2009 در مقالات مجلات و سایت ها دیده می شد. در واقع این نام را خود مردم برای این دستگاه انتخاب کرده بودند.
و اما اسم دوم آن که خیلی بیشتر از اسم اول جلب توجه کرد Gem به معنی جواهر بود. علت اینکه Gem جلب توجه بیشتری کرد به این دلیل بود که John Riccitiello ، مدیر عامل شرکت EA در یک کنفرانس این وسیله را Gem خطاب کرد.
و اما نام سوم که چندین هفته ای می شود آن را می شنویم Arc بود که خود قضیه ای جدا دارد که در پست های بعدی از آن صحبت خواهیم کرد.


در واقع PS Move یک Motion-Sensing هست که وظیفه ی Controller های کلاسیک رو به نحوی دیگه و با هیجان و جذابیت بیشتر برای کنسول PlayStation 3 انجام میده !
در واقع شما یه چیزی کاملا شبیه به این وسیله رو در Wii و در WiiMote مشاهده می کنید. شاید تجربه های نزدیک به هم رو در دو کنسول Wii و PlayStation 3 بعد از عرضه این دستگاه شاهد باشیم. به علت شباهت بسیار بالای عملکرد این ۲ کنترلر ، شاید شرکت های زیادی که بر روی Wii بازی می سازند حاضر باشند بازی های خودشان را برای PS3 و با کیفیت گرافیکی خیلی بهتر ارائه بدهند. از این جهت می تواند واقعا یک حرکت رو به جلوی عالی برای PS3 به حساب آید.

ساختمان PlayStation Move ! !

قبل از اینکه هر چیزی در مورد ساختمان این وسیله بگوییم خودتان با دقت تصاویر این پست را نگاهی بیندازید.

برای سازگاری بیشتر این وسیله با بازی ها و هم چنین آسان نمودن کنترل بازی جای دکمه ها ، آنالوگ ها و … به صورت زیبایی قرار گرفته اند.
در قسمت اصلی این دستگاه که دارای توپ رنگی در قسمت بالایی خود است و همچنین در دست راست قرار می گیرد ، چهار دکمه اصلی ( [تصویر: 15px-PlayStationTriangle.svg.png]، [تصویر: 15px-PlayStationCircle.svg.png] ، [تصویر: 15px-PlayStationX.svg.png] ،[تصویر: 14px-PlayStationSquare.svg.png] ) ، یک دکمه با علامت Move (که هنوز وظیفه ی آن معلوم نیست) و یک دکمه Home در قسمت جلویی خود دارد. در دو قسمت کناری این قطعه ، دکمه های Start (سمت راست) و Select (سمت چپ) قرار گرفته اند. در قسمت پشتی نیز یک Analog Trigger قرار گرفته که به احتمال زیاد در بازی های شوتر در آن به عنوان شلیک کردن استفاده می شود. در قسمت انتهایی و پایین این قسمت نیز یک جای یک مچ بند و همچنین یک USB Port و Extension Port قرار دارد.

قسمت دوم یا همان Sub Controller که به نانچاک نیز معروف است یک مکمل برای Motion Controller محسوب می شود و در دست چپ قرار می گیرد. در قسمت جلویی این Device ، دو دکمه ضربدر و دایره ( [تصویر: 15px-PlayStationCircle.svg.png]و[تصویر: 15px-PlayStationX.svg.png] ) ، یک آنالوگ ، یک دکمه Home و D-Pad (چهار دکمه جهت دار) قرار دارد. در قسمت پشتی آن نیز دو دکمه L1 و L2 قرار دارد و در قسمت پایین آن نیز که کاملا شبیه به Motion Controller است. گفته شده است DualShock 3 و SIXAXIS wireless controller ها نیز می توانند در بازی هایی که از Sub Controller استفاده می شود به جای آن استفاده شوند. البته فقط در همین حد خبر داریم و متاسفانه چیزی در مورد استفاده از DualShock 3 به جای Sub Controller منتشر نشده است.

نحوه عملکرد PlayStation Move

مهم ترین تفاوتی که میان WiiMote و Move می توان دید نحوه عملکرد این ۲ است. این دستگاه با PS Eye ، دوربین و یا Webcam کنسول PS3 ، کار می کند و در صورت نبود یکی از این ۲ هیچ اتفاقی نمی افتد و کاری انجام نمی شود. شاید قسمت توپ مانند و رنگی Motion Controller توجه شما را هم جلب کرده باشد و سوالاتی از قبیل اینکه به چه دردی می خورد و … برایتان پیش آمده باشد. این قسمت از Motion Controller با استفاده از تکنولوژی RGB LED و ساطع کردن این نور ها ، تمامی اطلاعات ، حرکات و موقعیت MC را به PS Eye می رساند. وظیفه ی PS Eye فقط دریافت همین امواج و طیف نورها است.
برای درست انجام شدن این کار ۶ سنسور اصلی در داخل Controller قرار دارد. ۳ شتاب سنج خطی و ۳ سنسور Angular rate. این ۶ سنسور برای ثبت حرکات چرخشی و حرکات کلی در داخل دستگاه قرار داده شده است.
در کل می توان Move را ترکیبی از سنسور های بسیار پیشرفته دانست.

ویژگی های اصلی Move و PS Eye

این دو دستگاه با توجه به اینکه با هم Combine شده اند سعی می کنیم ویژگی های مهم این دو دستگاه را نام ببریم:
PS Move and Sub-Controller:

* Move فقط در وجود PS Eye کار می کند
* بهره مند از باتری های قابل شارژ Li-ion
* سنسور های پیشرفته و حساس به هر دو حرکت سریع و آرام و لطیف.
* کنترل و استفاده آسان و همچنین بدنه براق و صیقلی
* دارای حالت Vibration
* پشتیبانی از تکنولوژی بلوتوث
* سازگاری PS3 تا ۴ دستگاه به طور همزمان
* شارژ دستگاه از طریق PS3 توسط کابل USB

PS Eye:

* رد یابی و Track حرکات و مکان Move
* دارای بازی های جداگانه و مستقل از Move
* عملکرد ساده ، آسان و دقیق و ساپورت کامل Move
* دو موقعیت لنز زوم برای شناسایی جلوی بدن و کل بدن
* Fram Rate تا ۱۲۰ فریم در ثانیه افزایش می یابد
* میکروفون پیشرفته که به منظور شناسایی دقیق صدای فرد استفاده کننده به کار برده شده
* شناسایی Move در شرایط بد و کم نور اتاق

و …


چه شرکت هایی از Move حمایت می کنند ؟ ؟

شرکت های زیادی از همان اول برای ساخت بازی برای Move اعلام آمادگی کرده اند که در زیر می بینید:

* ۵۰۵ Games
* Activision
* AQ Interactive
* Arc Systems Work
* Atlus
* Bigben Interactive
* Capcom
* CCP
* Crave Entertainment
* Cyberfront
* Disney
* Electronic Arts
* FromSoftware
* Game Republic
* Gust
* Hudson Soft
* Irem Software
* Koei
* Konami
* Majesco
* Marvelous Entertainment
* Namco Bandai
* Ongakukan
* Oxygen Games
* Paon Corporation
* Q Entertainment
* Q-Games
* SEGA
* Sony Online Entertainment
* Spike
* Square Enix
* Tecmo
* THQ
* Ubisoft
* Warner Bros.
* Zoo Entertainment

چه بازی هایی برای Move عرضه می شود ؟ ؟

سونی در مراسم GDC اعلام کرد برای Move بازی های زیادی در نظر گرفته شده است. ۳۶ بازی Third party و ۲۰ بازی First party برای Move در هنگام عرضه موجود خواهند بود.
۲ لیست زیر شامل ۲۳ بازی است که از این ۲۳ بازی ۱۸ بازی انحصاری ، ۵ بازی مالتی پلتفرم ، ۴ بازی مخصوص PSN و ۱۳ بازی فقط مخصوص Move است. از میان این ۲۳ بازی ، ۱۶ بازی در حال حاظر منتشر نشده است.
لیست زیر شامل بازی هایی است که در حال حاضر برای کنسول PS3 عرضه شده اند و شرکت های سازنده آن ها آمادگی خود را برای استفاده از Move در بازی اعلام کرده اند و باید تا زمان عرضه Move باید آن ها را بدون Move انجام داد:

* Eye Pet
* Pain
* Flower
* Hustle Kings
* High Velocity Bowling
* LittleBigPlanet
* Resident Evil 5: Alternative Edition

لازم به ذکر است که برای بازی های فوق پس از عرضه Move یک Patch برای سازگاری با Move منتشر می شود.

لیست زیر شامل بازی هایی است که هنگام عرضه Move و یا بعد از آن منتشر خواهند شد:

* Ape Escape
* Brunswick Pro Bowling
* Champions of Time
* Eccentric Slider
* Echochrome 2
* Motion Fighter
* Move Party
* Sing and Draw
* The Shoot
* The Lord of the Rings: Aragorn’s Quest
* Sports Champions
* Tiger Woods PGA Tour 11
* Tower
* Toy Story 3: The Video Game
* TV Superstars
* Under Siege
* SOCOM 4


باندل های در نظر گرفته شده !

در حال حاضر پس از اینکه چند روز از نمایش سونی در GDC می گذرد سونی هنوز هیچ اطلاعات دقیقی مبنی بر باندل شدن Move با چه شرایط و چه قیمت هایی بیرون نداده است و به همان اخبار GDC اکتفا کرده است.
تنها باندلی که به صورت رسمی شناخته شده است باندل مخصوص Move است.
اولین باندلی که در نر گرفته شده است شامل امکانات و وسایل زیر می باشد:

PlayStation Eye
PlayStation Move
Game

به گفته Dille مسئول فروش سونی ، این باندل با قیمتی زیر ۱۰۰ دلار عرضه خواهد شد.

اما باندل دیگری که از آن صحبت شد ولی هیچ نمایشی از آن ندیدیم باندل کاملی برای کسانیست که PS3 ندارند. این باندل که شامل تمامی قطعات بالا به همراه یک PS3 و یک DualShock 3 می باشد هنوز قیمت گذاری نشده است.

اطلاعات تکمیلی مقاله !

PlayStation Move تاریخ مشخصی برای انتشار و عرضه جهانی ندارد. تنها چیزی که می دانیم این است که این Motion در اوایل زمستان و در تعطیلات زمستانی عرضه خواهد شد

PlayStation Move رونمایی شد! 
اشتباه نکنید نه GEM و نه Arc بلکه PlayStation Move ، بله .. بلاخره بعد از شایعات فراوان کنترلر حرکتی سونی با نام زیبای PlayStation Move رونمایی شد. رونمایی از PS Move در جریان کنفرانس مطبوعاتی سونی در GDC 2010 رخ داد و اطلاعات زیادی را برایمان مشخص کرد. اول از هر چیز به سراغ Sub-Controller می رویم ، این دستگاه که برای PS Move طراحی شده است شبیه Nunchuk کنسول Wii می باشد Sub-Controller خصوصیت Wireless را دارا می باشد و همچنین یک آنالوگ بر روی آن قرار دارد که به شما امکان بازی کردن عنواین پیچیده تر نظیر تیراندازی اول شخص را به وسیله ی PS Move میدهد.

شاید از خود بپرسید که از چه راه هایی میتوان PS Move را تهیه کرد ، در جواب این سوال باید گفت شما چهار را پیش رو دارید :

- دوربین + کنترلر ( بعلاوه، دیسک شروع که محتوای دمو بازی هایی است که امسال برای PS Move عرضه میشوند)
- کنترلر تنها، برای کسانی که قبلا یک دوربین Play Station Eye را خرید کرده اند.
- پک کامل کنسول که شامل PS3 ، دسته ی DualShock3 ، کنترلر حرکتی و دوربین می باشد.
- و بلاخره چندی از بازی های بزرگمان که بهمراه PS Move عرضه خواهند شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.